Η Γέφυρα Ευρώτα δείγμα για την κατασκευή της γέφυρας του Ισθμού

 

Η γέφυρα του Ευρώτα στη Σπάρτη ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1890 και έπαψε να λειτουργεί το 2000 ,  στην Σκάλα ξεκίνησε το 1896 όπου λειτουργεί μέχρι και σήμερα. 

Πρόκειται για αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της σύγχρονης Σπάρτης, έχοντας συνδεθεί με τις μνήμες και τις αναμνήσεις των κατοίκων της για περισσότερο από έναν αιώνα, αποτελώντας σήμα κατατεθέν της Σπάρτης του 20ου αιώνα.

Η γέφυρα αυτή αποτέλεσε δείγμα για την κατασκευή της γέφυρας του Ισθμού της Κορίνθου.

 

Η Ιστορία της γέφυρας Ευρώτα – Σκάλας

Οι σχεδιαστές της γέφυρας ήταν Γερμανοί ενώ οι κατασκευαστές Ιταλοί.

 

 

Γέφυρα Ευρώτα Σκάλα 13-1-2019

Ως κατασκευή βασίζεται σε δύο τεχνικές η πρώτη είναι η τεχνική του σωλήνα (διότι στην πραγματικότητα είναι ένας τετράγωνος σωλήνας) επειδή όμως το μήκος της είναι περίπου 100 μέτρα και οι ταλαντώσεις της θα ήταν πολύ μεγάλες γι΄αυτό το λόγο έχουμε και την δεύτερη τεχνική, της στήριξης στο κέντρο με στήριγμα(βάση).

Πριν το 1896 η κεντρική οδός που οδηγούσε στην νότια Λακωνία δεν ήταν η σημερινή οδός. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει η κατασκευή της μεσαίας βάσης της γέφυρας, διότι όπως γνωρίζουμε εκεί υπήρχαν πάρα πολλά νερά και ήταν αδύνατο το σκάψιμο βαθιά. Μάλιστα όπως γνωρίζουμε το χειμώνα τα νερά του Ευρώτα είναι πολλά και ορμητικά και θα έπρεπε η βάση αυτή να είναι ανάλογη και να μην είναι ευάλωτη σε τέτοιες συνθήκες.

Το βάθος των θεμελίων της μεσαίας βάσης φθάνει τα 30 μέτρα περίπου, έτσι μια τεχνική που εφαρμοζόταν στην Ευρώπη εφαρμόσθηκε και εδώ, ήταν η μέθοδος της καμπάνας. Δηλαδή μία τεράστια καμπάνα που εσωτερικά της είχε κατασκευαστεί έτσι ώστε βουλιάζοντας μέσα στο νερό να μένει στο εσωτερικό της αέρας (οξυγόνο) για να μπορούν οι εργάτες να δουλεύουν και να σκάβουν και τα μπάζα να τα αποθηκεύουν μέσα στην καμπάνα, και κατά τακτικά διαστήματα να βγαίνει η καμπάνα έξω για να πετούν τα μπάζα να ανανεώνεται το οξυγόνο και ούτω καθ εξής.

Πρίν την κατασκευή της γέφυρας οι μετακινήσεις γίνονταν με κινητή σχεδία , η οποία εκινείτο σε συρματόσχοινα και την εκμετάλευση αυτής της σχεδίας τελευταία την είχε η οικογένεια ΔΕΝΤΑΚΟΥ από τον Άγιο Γεώργιο, (λέγεται ότι όταν ο ΔΕΝΤΑΚΟΣ ο Κώστας παππούς του Μηχανικού έμαθε ότι θα κατασκευαστεί η γέφυρα είπε Άν φτιαχτεί και περάσω άς πεθάνω. Η γέφυρα κατασκευάσθηκε και ποτέ δεν πέρασε από πάνω για ευνόητους λόγους.) pamelakonia.gr

 

φωτογραφίες Αλέξανδρος Μπουγάδης.

 

Συνεχής  ενημέρωση μέσα από www.spartavoice.gr.
Ακολουθήστε μας και  στις σελίδες μας  Sparta Voice.gr oficcial page   &  LAKONIA GREECE  στο Facebook & γίνετε μέλος στην ομάδα   μας,   twitter ώστε να ενημερώνεστε άμεσα

Σχετικά Άρθρα

Κοινοποίηση: