Το ξέρατε ότι…

Η μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα στον κόσμο έχει μήκος 55 χιλιόμετρα και συνδέει την ηπειρωτική Κίνα με το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο. Χρειάστηκαν 7 χρόνια για την κατασκευή της, την μελέτη ειδικών από 14 χώρες του κόσμου, 420.000 τόνοι χάλυβα καθώς και 1,08 εκατ. κυβικά μέτρα τσιμέντου. Οι τόνοι χάλυβα που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της γέφυρας θα αρκούσαν για να κατασκευαστούν 60 Πύργοι Άιφελ.  Η γέφυρα με σχήμα Υ διαθέτει έξι λωρίδες κυκλοφορίας και τέσσερις σήραγγες όπου η μία από αυτές είναι υποθαλάσσια. Η γέφυρα στηρίζεται σε τέσσερα τεχνητά νησιά, τα οποία δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για αυτό τον σκοπό. Ο χρόνος ταξιδιού από το Χονγκ Κονγκ στην κινεζική πόλη Τζουχάι πραγματοποιείται σε μόλις 30 λεπτά ενώ πριν την κατασκευή της γέφυρας απαιτούνταν 3 ώρες. Τα οχήματα που χρησιμοποιούν τη γέφυρα ανέρχονται σε 40,000 ημερησίως.  Ενημερωθείτε  μέσα από τη συνεχή ροή του Sparta Voice.gr (www.spartavoice.gr). Κάνετε like στις σελίδες μας  Sparta Voice.gr oficcial page   &  LAKONIA GREECE  στο Facebook & γίνετε μέλος στην ομάδα   μας, ακολουθήστε μας και στο  twitter ώστε να ενημερώνεστε άμεσα ...
Διαβάστε περισσότερα
Ήταν Ιούνιος του 1930. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος εγκαινιάζει τον σταθμό του υπόγειου σιδηρόδρομου στην πλατεία Ομονοίας.  Μέχρι τότε η πλατεία ήταν γεμάτη λουλούδια, φοίνικες και ξύλινα παγκάκια. Η νέα εικόνα της πλατείας  ήταν κυκλική, πλησίαζε στα ευρωπαϊκά πρότυπα και είχε μαρμάρινα κιγκλιδώματα στις εισόδους προς τον υπόγειο σιδηρόδρομο. Όμως, η χρήση του υπόγειου σιδηρόδρομου στην Ομόνοια δημιούργησε την ανάγκη κατασκευής υπόγειου εξαερισμού στον σταθμό. Για να καλυφθούν οι «τρύπες» των εξαερισμών, το 1934, τοποθετήθηκαν περιμετρικά της πλατείας, οχτώ κατασκευές που ονομάστηκαν  «οι μούσες της Ομόνοιας». Κι αυτό γιατί στη βάση κάθε κατασκευής υπήρχε ένα καθιστό άγαλμα, που απεικόνιζε μια από τις εννέα μούσες της αρχαιότητας. Πάνω από τα αγάλματα υψώνονταν ψηλοί τσιμεντένιοι κίονες, στην κορυφή των οποίων υπήρχαν καπνοδόχοι. Στην πλατεία τοποθετήθηκαν οι 8 από τις 9 και μία στο υπόγειο του σταθμού δίπλα στα δημόσια ουρητήρια η οποία ήταν η Καλλιόπη όπου αργότερα ταυτίστηκαν οι τουαλέτες στο στρατό... Οι Μούσες της Ομόνοιας θεωρήθηκαν από τη Δημοτική αρχή αντιαισθητικές και έπρεπε να απομακρυνθούν. Ο τότε δήμαρχος Κ. Κοτζιάς που ήδη είχε κατεδαφίσει το Δημοτικό Θέατρο δεν δυσκολεύτηκε. Η αφορμή που όλοι περίμεναν, δόθηκε τον Αύγουστο του 1936, όταν κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων ενάντια στη δικτατορία του Μεταξά, μια μούσα έπεσε, τραυματίζοντας ...
Διαβάστε περισσότερα
Ο Γιάννης Κούρος γεννήθηκε το 1956 στην Τρίπολη της Αρκαδίας. Ήταν γιος ξυλουργού και ήταν ο μικρότερος από τα πέντε αδέρφια του. Από μικρός του άρεσε να τρέχει και ασχολήθηκε με τον στίβο. Στα 16 του όμως παράτησε τον στίβο μετά από παρότρυνση του προπονητή του και άρχισε να τρέχει συστηματικά μέχρι που έγινε δρομέας μεγάλων αποστάσεων.  Το 1983, την χρονιά που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά ο ιστορικός υπερμαραθώνιος των 246 χιλιομέτρων της διαδρομής Αθήνα - Σπάρτη ο Γιάννης Κούρος τερμάτισε 1ος, 5 ώρες νωρίτερα από ότι είχαν εκτιμήσει οι ειδικοί και 3 ώρες νωρίτερα από τον 2ο δρομέα. Οι αρχές της Σπάρτης αιφνιδιάστηκαν μιας και κανείς δεν τον περίμενε τόσο νωρίς αφού οι εκτιμήσεις των ειδικών για τον χρόνο τερματισμού ήταν οι 27 ώρες. Ο χρόνος του (21 ώρες και 53 λεπτά) αμφισβητήθηκε από πολλούς. Ο ίδιος όμως απάντησε με έναν ακόμη καλύτερο χρόνο την αμέσως επόμενη χρονιά τερματίζοντας σε 20 ώρες και 25 λεπτά, χρόνος που παραμένει ακόμη και σήμερα ακατάρριπτος. Οι χρόνοι του στο Σπάρταθλον είναι: 1983: 21.53.00 1984: 20.25.00, 1986: 21.57.00, 1990: 20.29.00.  Το 2005 έτρεξε στον Φειδιππίδειο δρόμο την διαδρομή «Αθήνα –Σπάρτη -Αθήνα» μήκους 490 χλμ σε 63 ώρες, δηλαδή περίπου σε 2,5 μέρες. Τον έχουν χαρακτηρίσει «Τρέχων Θεό», ...
Διαβάστε περισσότερα
Σύμφωνα με το BBC, μία γαλάζια φάλαινα στην ενήλικη ζωή της φτάνει μέχρι και τα 30 μέτρα σε μήκος και ζυγίζει περισσότερα από 180 - 190 τόνους. Το μωρό της γαλάζιας φάλαινας ζυγίζει 2,5 τόνους και είναι το μεγαλύτερο από όλα τα ζώα. Αν σκεφτούμε ότι ο ελέφαντας θεωρείται το μεγαλύτερο ζώο της στεριάς και φτάνει συνήθως τους 8 τόνους τότε καταλαβαίνουμε τη διαφορά. Αν πάλι, είχαμε μια ζυγαριά και βάζαμε στην μια πλευρά μια γαλάζια φάλαινα και στην άλλη άντρες ώστε η ζυγαριά να έρθει σε ισορροπία θα χρειαζόμασταν περίπου 2,500 άντρες 70-75 κιλών περίπου. Άρα καταλαβαίνουμε πως το μέγεθος είναι εκείνο που καθιστά την γαλάζια φάλαινα το πιο εντυπωσιακό-ζώο στον πλανήτη.  Άλλο ένα χαρακτηριστικό αυτού του τεράστιου ζώου είναι πως μπορεί να βουτήξει σε 100 μέτρα βάθος και να μείνει μέσα στο νερό μέχρι και μισή ώρα κάθε φορά. Αυτό σημαίνει πως διαθέτει πολύ γερούς πνεύμονες. Επίσης τα μάτια της είναι πολύ μικρά κάνοντας την όραση της αρκετά κακή και αυτό μάλλον οφείλεται στα μεγάλα βάθη που κολυμπάει για να τραφεί. Η ακοή της είναι περίφημη, παρόλο που δεν έχει  εξωτερικά αυτιά και έχει παρατηρηθεί πολλές φορές από τους επιστήμονες οι φάλαινες να τραγουδούν σαν ένα είδος επικοινωνίας μεταξύ τους ...
Διαβάστε περισσότερα
Ο λόγος για το Σαλιγκάρι με κώνο-μάρμαρο (Marbled Cone Snail) που μπορεί να σκοτώσει ακόμη και άνθρωπο. Αυτό το σαλιγκάρι αναπτύσσεται σε σκοπέλους σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Παρόλο που κινείται πάντα αργά, χρησιμοποιεί το ισχυρό τοξικό δηλητήριό του σε περίπτωση κινδύνου το οποίο μπορεί να αποβεί μοιραίο. Χωρίς να βγει καθόλου έξω από το κοχύλι του, πετάει απότομα μία προβοσκίδα και με το δόντι που βρίσκεται πάνω στην προβοσκίδα τσιμπάει το θύμα. Το δηλητήριο, διαβιβάζεται μέσω του δοντιού και οδηγεί στην παράλυση του θύματος σχεδόν αμέσως. Οι άνθρωποι που έχουν δοκιμάσει ένα δάγκωμα υποκύπτουν σε αδυναμία, μούδιασμα, ναυτία και το θάνατο, όταν σταματούν τελικά οι πνεύμονες. Ενημερωθείτε  μέσα από τη συνεχή ροή του Sparta Voice.gr (www.spartavoice.gr). Κάνετε like στις σελίδες μας  Sparta Voice.gr oficcial page   &  LAKONIA GREECE  στο Facebook & γίνετε μέλος στην ομάδα   μας, ακολουθήστε μας και στο  twitter ώστε να ενημερώνεστε άμεσα ...
Διαβάστε περισσότερα
Κοινοποίηση: