Διατροφή και χειμώνας: Πώς να τονώσουμε το ανοσοποιητικό μας εύκολα και γρήγορα

511{icon} {views}

 

O χειμώνας πλησιάζει και μαζί του φέρνει κρύα και βροχές. Για να αποκρούσουμε αποτελεσματικά ιούς και βακτήρια, αρκεί να υιοθετήσουμε ορισμένες υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πεινάσουμε ή ότι θα τρώμε βαρετές και άνοστες τροφές. Τον χειμώνα το ανοσοποιητικό δουλεύει υπερωρίες. Περισσότερο από κάθε άλλη εποχή του χρόνου λοιπόν, ο οργανισμός μας χρειάζεται όλα εκείνα τα θρεπτικά συστατικά που προσφέρει η υγιεινή διατροφή.

4 τροφές που δυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Υπάρχουν ορισμένες «μαγικές» τροφές οι οποίες θωρακίζουν το ανοσοποιητικό απέναντι στους παθογόνους μικροοργανισμούς. Η συχνή κατανάλωση των τροφών αυτών, όταν συνδυάζεται με τακτικό πλύσιμο των χεριών, βοηθά στην πρόληψη κρυολογήματος, γρίπης και διάφορων ιώσεων. Ξεκινάμε;

Πείτε από σήμερα κιόλας «ναι» στα εξής φάρμακα της φύσης:

  • Σκόρδο

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι το σκόρδο έχει ισχυρή αντιμικροβιακή, αντιβακτηριακή, αντιπαρασιτική και αντιοξειδωτική δράση. Το μικρό αυτό θαυματουργό δώρο της φύσης περιέχει αλλισίνη, μια χημική ένωση που προστατεύει τον οργανισμό από τα παράσιτα. Αποτελεί ασπίδα όχι μόνο κατά του κρυώματος, των ιών και των μικροβίων, αλλά και κατά της γήρανσης, του καρκίνου, της νόσου Αλτσχάιμερ, της κατάθλιψης και των αλλεργιών. Αν μας αρέσει η γεύση και η οσμή του, μπορούμε να το καταναλώνουμε ωμό ή ελαφρά μαγειρεμένο, λιωμένο ή κομμένο σε φέτες, ανάλογα με τις συνταγές που επιλέγουμε κάθε φορά.

  • Κρεμμύδι

Όπως το σκόρδο, έτσι και το κρεμμύδι περιέχει αλλισίνη, γνωστή για την αντιμικροβιακή και μυκητοκτόνο δράση της. Είναι επίσης πλούσιο σε κερκετίνη (αντιφλεγμονώδης και αντιοξειδωτική ουσία), η οποία δρα διασπώντας τα φλέγματα στη μύτη και στο στήθος, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η ανοσοποιητική λειτουργία του οργανισμού. Η συχνή κατανάλωση κρεμμυδιού και σκόρδου συμβάλλει στη μείωση της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης, ενώ θεωρείται ότι μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στην πρόληψη του καρκίνου.

  • Γιαούρτι

Το γιαούρτι θωρακίζει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει από τις λοιμώξεις. Ιδίως μάλιστα το παραδοσιακό πρόβειο γιαούρτι με την πέτσα ή το γιαούρτι που περιέχει ζωντανές καλλιέργειες είναι πλούσια σε προβιοτικά, δηλαδή «καλά» βακτήρια. Τα προβιοτικά διεγείρουν τα λευκά αιμοσφαίρια και είναι απαραίτητα για την υγεία του πεπτικού συστήματος. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Γαστρεντερολογίας (WGO), η καθημερινή κατανάλωση προβιοτικών έχει ευεργετική επίδραση στην εντερική λειτουργία, προστατεύοντας την εντερική μας χλωρίδα.

  • Εσπεριδοειδή

Γνωστά για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C, τα εσπεριδοειδή είναι ο καλύτερος διατροφικός σύντροφος τον χειμώνα. Η βιταμίνη C και οι φυτικές ίνες που εμπεριέχονται τόσο στα εσπεριδοειδή όσο και στο ακτινίδιο και στο ρόδι αποτελούν ισχυρά αντιοξειδωτικά. Μας προστατεύουν από τις λοιμώξεις ενεργοποιώντας την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων. Μπορούμε να καταναλώνουμε πορτοκάλι, λεμόνι, γκρέιπφρουτ, μανταρίνι ολόκληρα, σε χυμό ή σε σαλάτες, τουλάχιστον μία μερίδα την ημέρα.

Η υγιεινή διατροφή είναι σημαντική για την υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος. Καλό είναι να μην την αμελούμε, κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες, όταν δηλαδή ο οργανισμός γίνεται πιο ευάλωτος σε κρυολογήματα και ιώσεις. Οι παραπάνω τροφές-αντίδοτα προστατεύουν τον οργανισμό μας από τις επιθέσεις των επίδοξων μικροβιακών «εισβολέων» και μας χαρίζουν ατσάλινη υγεία.

You may also like

Κοινοποίηση: