Οι απαντήσεις στο ερωτηματολόγια της ΣΒΑΚ για την ποιότητα ζωής στην Σπάρτη

 

Το παρόν αποτελεί την απάντησή μας σε σχετικό ερωτηματολόγιο ΣΒΑΚ που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Δήμου Σπάρτης 

https://www.sparti.gov.gr/index.php/symplirosi-erotimatologion-pou-aforoyn-to-sxedio-viosimis-astikis-kinitikotitas-svak-tou-dimou-spartis

Οι ερωτήσεις 1 έως 10 απαντιούνται στο πλαίσιο εντοπισμού των προβλημάτων. Μετά το τέλος της ερώτησης 10 ενσωματώνονται οι απαντήσεις επιλογής κλίμακας.

Η απάντηση στην ερώτηση 14, αποτελεί ουσιαστικά και τις προτάσεις μας. 

 

  • Παρακαλείσθε να περιγράψετε με λίγες λέξεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σχετικά με τη δημόσια συγκοινωνία.

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ (ΚΤΕΛ): Στους χώρους επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών των λεωφορείων (στάσεις ΚΤΕΛ) παρατηρείται το φαινόμενο να είναι παρανόμως σταθμευμένα άλλα οχήματα· από την άλλη, ορισμένοι οδηγοί λεωφορείων, ενώ υπάρχει διαθέσιμος χώρος για επιβίβαση/αποβίβαση, κλείνουν το δρόμο για 1, 2 και παραπάνω λεπτά προκειμένου να επιβιβάσουν/αποβιβάσουν τους επιβάτες τους.

ΤΑΞΙ: παρατηρείται το φαινόμενο της κατάληψης των σταθμών (πιάτσες) από παρανόμως σταθμευμένα οχήματα ιδιωτικής χρήσης· επίσης, παρατηρείται το φαινόμενο του διπλοπαρακαρίσματος, κυρίως στο τέρμα των κεντρικών σταθμών ταξί (Κ. Παλαιολόγου) από τους ίδιους τους οδηγούς των ταξί.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ: Ελάχιστοι χώροι αποβίβασης/επιβίβασης επιβατών εντός της πόλης. Απουσία περιμετρικής οδού για την αποφυγή διέλευσης των τουριστικών λεωφορείων από το κέντρο της πόλης, κυρίως αυτών που κατευθύνονται προς και από τον Μυστρά.

  • Παρακαλείσθε να περιγράψετε με λίγες λέξεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σχετικά με το περπάτημα και το ποδήλατο.

Έλλειψη κουλτούρας από τους οδηγούς για σεβασμό στους πεζούς. Παρατηρείται το φαινόμενο πολλοί οδηγοί οχημάτων να μην σταματούν στις διαβάσεις πεζών. Έλλειψη -πέραν των πεζοδρομίων-  πεζόδρομων· ελλιπής σηματοδότηση/διαγράμμιση διαβάσεων πεζών, παντελής έλλειψη ποδηλατοδρόμων.  

  • Παρακαλείσθε να περιγράψετε με λίγες λέξεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σχετικά με τις πολιτικές για το αυτοκίνητο.

Αποσπασματικές, νεφελώδεις, ουσιαστικά ανύπαρκτες πολιτικές για το αυτοκίνητο.  

  • Παρακαλείσθε να περιγράψετε με λίγες λέξεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σχετικά με τις οδικές υποδομές.

Κακή ως μέτρια ποιότητα οδοστρώματος στους περισσότερους δρόμους (λακούβες, σαμάρια, κ.λπ.). Απουσία κυκλικών κόμβων ή φωτεινών σηματοδοτών σε καίρια σημεία. Πολλοί δρόμοι εκτός του ιστορικού κέντρου δεν έχουν διανοιχθεί (Θερμοπυλών, Χαμαρέτου, Πλατανιστά, κ.λπ.)· απουσία ολοκληρωμένης περιφερειακής οδού.   

  • Παρακαλείσθε να περιγράψετε με λίγες λέξεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σχετικά με τη διαχείριση στάθμευσης.

Απουσία μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης. Ελλιπής έως ανύπαρκτη αστυνόμευση. Επιτρεπτό της στάθμευσης σε ολόκληρο το δίκτυο των οδών της πόλης. Πλάτος δρόμων (κυρίως στην Κ. Παλαιολόγου) που επιτρέπει/ευνοεί το διπλοπαρκάρισμα, τη σημαντικότερη γενεσιουργό αιτία της αναρχίας και κυκλοφοριακής συμφόρησης του κέντρου. Ελάχιστοι οργανωμένοι νόμιμοι χώροι στάθμευσης. Ουσιαστικά δεν υφίσταται διαχείριση της στάθμευσης στην πόλη. 

  • Παρακαλείσθε να περιγράψετε με λίγες λέξεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σχετικά με το περιβάλλον και την ενέργεια. 

Η απουσία στοχευμένων πολιτικών σχετικών με το αυτοκίνητο και τις υποδομές, η χωρίς μέτρο, άναρχη χρήση των ιδιωτικής χρήσεως αυτοκινήτων εντός του αστικού ιστού της πόλης, συμβάλουν καθοριστικά στην κατανάλωση ενέργειας και, κατ’ επέκταση, στην αρνητική επιβάρυνση του περιβάλλοντος. 

  • Παρακαλείσθε να περιγράψετε με λίγες λέξεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σχετικά με τη διαχείριση κινητικότητας.

Δεν εφαρμόζονται πολιτικές κινητικότητας στην πόλη ώστε να εντοπιστούν δυσλειτουργίες ή προβλήματα επ’ αυτών των πολιτικών. 

 

  • Παρακαλείσθε να περιγράψετε με λίγες λέξεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σχετικά με τις υποδομές και διαχείριση εμπορευμάτων.

Οι ασάφειες, οι αυτοσχεδιασμοί, η ελλιπής αστυνόμευση, η απουσία υποδομών, καθώς και η απουσία σχετικού πλαισίου (κανονισμού) με τον οποίον θα ορίζονται οι όροι (ωράριο, τύποι οχημάτων, κ.λπ.) προμηθειών των επιχειρήσεων συμβάλουν σε σημαντικό βαθμό στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση των οδών της πόλης.   

  • Παρακαλείσθε να περιγράψετε με λίγες λέξεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σχετικά με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Είναι στρατηγικής και ζωτικής σημασίας να εφαρμοστεί, όπως ακριβώς οι διεθνείς πρακτικές και τα σχετικά πρωτόκολλα προβλέπουν, ένα ΣΒΑΚ, προκειμένου, μ’ αυτόν τον τρόπο να επιλυθούν προβλήματα δεκαετιών και να βελτιωθεί η ζωή των πολιτών.    

 

  •  Παρακαλείσθε να περιγράψετε με λίγες λέξεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σχετικά με τις Τεχνολογίες Πληροφοριών & Επικοινωνιών.

Αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα, ότι στην πόλη, πέραν της ανυπαρξίας ολοκληρωμένου σχεδίου ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του Δήμου που θα συνέβαλε στην εξυπηρέτηση των πολιτών και στις άσκοπες μετακινήσεις, δεν έχουν εκτιμηθεί και εκμεταλλευτεί στο παραμικρό οι δυνατότητες που οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών παρέχουν στη λειτουργία μιας πόλης, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητά της, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητά της, και προσφέροντας λύσεις για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων, της ανεργίας, του κοινωνικού αποκλεισμού, και τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος.

 

 

  •  Θεωρείτε ότι υπάρχουν περιθώρια άσκησης πολιτικής Διαχείρισης Κινητικότητας στο άμεσο μέλλον στον φορέα σας;

Ναι.

  •   Στον βαθμό που για τη λειτουργία των μελών του φορέα σας χρησιμοποιούνται μεγάλα οχήματα λεωφορεία ή φορτηγά θεωρείτε ότι υπάρχουν περιθώρια καλύτερης οργάνωσης των μετακινήσεών τους ώστε να εξοικονομούνται καύσιμα, να μειώνεται η ρύπανση και να μην επιβαρύνονται οι συνθήκες ασφάλειας; Ποια θα ήταν συγκεκριμένα η στόχευσή τους;

Εν στενή έννοια ο φορέας μας δεν χρησιμοποιεί μεγάλα οχήματα. Οι απόψεις-προτάσεις μας περί καλύτερης οργάνωσης των μετακινήσεων αυτών των οχημάτων αναφέρονται στην κατάθεση των προτάσεων στο σχετικό τελευταίο πεδίο του ερωτηματολογίου. 

  •   Παρακαλείσθε να αναφέρετε αν πιστεύετε ότι ο φορέας σας θα μπορούσε να συνδράμει την πόλη να βελτιώσει τις συνθήκες κυκλοφορίας και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής. Αν ναι, με ποιον τρόπο;

Ο φορέας μας είναι επαγγελματική οργάνωση, δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο, που ως μέλη του έχει δεκαοκτώ πρωτοβάθμιες επαγγελματικές οργανώσεις (Σωματεία, Συλλόγους, Ενώσεις), των οποίων τα μέλη είναι φυσικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε όλο σχεδόν το φάσμα της οικονομικής ζωής (επαγγέλματα, βιοτεχνία, εμπόριο).

Η κατάθεση προτάσεων -στην παρούσα φάση και όποτε άλλοτε απαιτηθεί- η συμμετοχή μας σε επιτροπές, δίκτυα φορέων, κ.λπ. αποτελούν τους κύριους καταστατικούς σκοπούς μας, όπου και η ανάδειξη των θεμάτων και των προβλημάτων των κλάδων που εκπροσωπούμε, καθώς και η προώθηση λύσεων επ’ αυτών, θα γίνεται πάντοτε εντός του πλαισίου του γενικότερου συμφέροντος της πόλης, του δημοσίου συμφέροντος.  

    

  •  Παρακαλείσθε να αναφέρετε προτάσεις για τα παραπάνω θέματα τις οποίες θα θέλατε να λάβει υπόψη του ο δήμος στην επόμενη διετία, πενταετία, δεκαετία.

Θεωρούμε ως απαραίτητο συστατικό της εύρυθμης και ολοκληρωμένης ζωής μιας πόλης τη συνύπαρξη του αυτοκινήτου με όλες τις άλλες μορφές κίνησης (πεζός, άτομα ΑΜΕΑ κινούμενα με αμαξίδιο, ποδηλάτης, μοτοσικλετιστής, κ.λπ.). Η ορθή και λελογισμένη κίνηση του αυτοκινήτου, με τις δυνατόν λιγότερες αρνητικές επιπτώσεις για την πόλη και ιδιαίτερα για το κέντρο αυτής, θα επιτευχθεί με ένα συνδυασμό μέτρων που κυριότερα αυτών είναι η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης με την παράλληλη εξασφάλιση χώρων παρκινγκ, η κατασκευή των δρόμων με χαρακτηριστικά τέτοια (πλάτος, γωνίες, κ.λπ.) που να «απαγορεύουν» το διπλοπαρκάρισμα (βλέπε οδό Λεωνίδου), το οποίο είναι η κυριότερη γενεσιουργός αιτία της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Επίσης η διάνοιξη σημαντικών οδών και η κατασκευή ολοκληρωμένης περιφερειακής οδού στην πόλη θα συμβάλουν σημαντικά στο να διέρχονται το κέντρο όλο και λιγότερα αυτοκίνητα. 

Προτάσεις για πεζούς & ποδηλάτες: 

Ανακατασκευή των υφιστάμενων και κατασκευή νέων πεζοδρομίων σε ολόκληρη την πόλη και πέριξ αυτής. Στις διαβάσεις πεζών θα πρέπει να προσδώσουμε διαφορετικά και πιο έντονα χαρακτηριστικά (χρωματισμός, διαβάσεις με διαφορετικού χρωματισμού κυβόλιθους, κ.λπ.).

Ποδηλατοδρόμοι: Επιβάλλεται ο σχεδιασμός και η ένταξή τους σε κάθε σχέδιο ανάπλασης της πόλης. Πέραν της αναψυχής, το ποδήλατο, εφόσον καταστεί φιλική και ασφαλής η χρήση του, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως μέσο βασικής μεταφοράς για κάθε προορισμό εντός της πόλης και πέριξ αυτής. Προτείνεται και η χρήση κοινόχρηστων ποδηλάτων.

Προτάσεις μας για τα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς:  

Λεωφορεία Δημόσιας Συγκοινωνίας: Θα πρέπει να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη διέλευσή τους και η εξαφάνιση του φαινομένου του παράνομου διπλοπαρακαρίσματος στις κεντρικές λεωφόρους. Στους χώρους επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών των λεωφορείων παρατηρείται το φαινόμενο να είναι παρανόμως σταθμευμένα άλλα οχήματα· από την άλλη, ορισμένοι οδηγοί λεωφορείων, ενώ υπάρχει διαθέσιμος χώρος για επιβίβαση/αποβίβαση, κλείνουν το δρόμο για 1, 2 και παραπάνω λεπτά προκειμένου να επιβιβάσουν/αποβιβάσουν τους επιβάτες τους. 

Ταξί Δημόσιας Χρήσης: παρατηρείται το φαινόμενο της κατάληψης από παρανόμως σταθμευμένα οχήματα ιδιωτικής χρήσης· επίσης το φαινόμενο του διπλοπαρακαρίσματος, κυρίως στο τέρμα των κεντρικών σταθμών (Κ. Παλαιολόγου) από τους ίδιους τους οδηγούς των ταξί. Προτείνεται επανεκτίμηση των στάσεων στο πλαίσιο του γενικότερου σχεδιασμού, πάντα όμως με κύριο άξονα, την ύπαρξη ικανού αριθμού ταξί στο κέντρο της πόλης, στα σημεία της κοινωνικής-οικονομικής δραστηριότητας, όπως και συμβαίνει σε κάθε άλλη πόλη της χώρας, της Ευρώπης και ολόκληρου του κόσμου που τα ταξί έχουν ως κύριους χώρους στάθμευσης το κέντρο κάθε πόλης. Προτείνεται επίσης, σε συνεργασία με την επαγγελματική οργάνωση του κλάδου των ιδιοκτητών ταξί, και προκειμένου να αποτρέπεται η στάθμευση άλλων οχημάτων στους σταθμούς ταξί η δυνατότητα στην είσοδο της πιάτσας με μπάρα που θα ανοίγει μόνο στα ταξί (είναι εφικτό με διάφορες επιλογές: τηλεκοντρόλ, συσκευή αναγνώρισης, κ.λπ.), καθώς  ανάπτυξη εφαρμογής που θα επιτρέπει στους οδηγούς να βλέπουν αν οι σταθμοί ταξί έχουν διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης, ώστε να αποτρέπεται η άσκοπη προσέγγιση στο κέντρο για αναζήτηση θέσης στάθμευσης.

Τουριστικά λεωφορεία: επιπλέον χώροι στάσης για την επιβίβαση/αποβίβαση επιβατών-επισκεπτών. 

Οχήματα τροφοδοσίας επιχειρήσεων: Επιβολή και αυστηρή τήρηση συγκεκριμένων τύπων (1,5 – 3 τόνων ωφέλ/μου) οχημάτων και ωρών προμήθειας των επιχειρήσεων-καταστημάτων με εμπορεύματα. Πρόβλεψη για σημεία ολιγόλεπτης στάσης αυτών των οχημάτων για την εκφόρτωση και μεταφορά στις επιχειρήσεις των εμπορευμάτων. Περαιτέρω, πρόβλεψη για σημεία στάθμευσης επαγγελματιών που παρέχουν υπηρεσίες, σε ορισμένες περιπτώσεις με έκτακτο χαρακτήρα (λ.χ. επισκευή βλαβών από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, ψυκτικούς κ.λπ.).    

Προτάσεις μας για τα Ιδιωτικά Μέσα Μεταφοράς:  

Η μη λειτουργία ελεγχόμενης στάθμευσης στο λεγόμενο ιστορικό κέντρο της πόλης, που θα λειτουργούσε αποτρεπτικά σε πολλές περιπτώσεις, η απουσία επαρκούς αριθμού δημοτικών χώρων στάθμευσης είναι οι κυριότεροι παράγοντες που συμβάλουν στην αύξηση των εισερχομένων αυτοκινήτων στο κέντρο και στη δυσχερή εξεύρεση θέσεων στάθμευσης.

Οπότε, η επαναφορά του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης, με τη συμβολή των νέων τεχνολογιών και της πληροφορικής (αναζήτηση θέσεων μέσω sms, εφαρμογής, κ.λπ.) και η εξεύρεση εξασφάλιση το δυνατόν περισσότερων θέσεων οργανωμένων παρκινγκ κρίνονται απαιτούμενες ενέργειες.      

Προτάσεις μας για τα οδικά έργα υποδομής:  

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι που συμβάλει καθοριστικά στην καθημερινότητα και την ποιότητας ζωής σε μια πόλη είναι και οι δρόμοι της, αυτοί του κέντρου και του αστικού ιστού, καθώς και ο περιφερειακός, δηλαδή ο δρόμος που περικυκλώνει την πόλη με μορφή δακτυλίου. 

Αποτελεί την κυρίαρχη άποψη ότι η Σπάρτη χτίστηκε με καλό σχέδιο και μεγάλους δρόμους. Τώρα, αν από την ίδρυσή της και, κατ’ καιρούς, εξαιτίας αδιαφορίας, μη σχεδιασμού, λανθασμένων επιλογών, αυθαιρεσιών, κ.λπ. το αρχικό σχέδιο στράβωσε, αυτό είναι μια αναμφισβήτητη πραγματικότητα. Επισημαίνουμε, την κακή ως μέτρια ποιότητα οδοστρώματος στους περισσότερους δρόμους (λακούβες, σαμάρια, κ.λπ.), καθώς και την απουσία κυκλικών κόμβων και φωτεινών σηματοδοτών σε καίρια σημεία.

Εστιάζοντας στους αδιάνοιχτους δρόμους και στην απουσία ολοκληρωμένης περιφερειακής οδού στη Σπάρτη, διαπιστώνουμε ότι ελάχιστες παρεμβάσεις έχουν γίνει, σε αντίθεση με τις γειτονικές πόλεις Καλαμάτα και Τρίπολη, που τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει διανοίξεις δρόμων πολλών χιλιομέτρων.

Αν εξαιρέσουμε την -προ δεκαετίας περίπου- διάνοιξη της Ορθίας Αρτέμιδος, όπου μέσω των οδών Ευστάθιου και Σταματικής Βαλιώτη & Πλαταιών -συμπληρωμένη και με τον προ πενταετίας περίπου κατασκευασμένο κυκλικό κόμβο της οδού Γυθείου- ουδέν άλλο σημαντικό οδικό έργο έχει γίνει. Και για να μην αδικούμε κάποιους, έχουν γίνει κάποιες ελάχιστες μικροδιανοίξεις, όπως στο τέρμα της οδού Διοσκούρων που συνδέθηκε με την Ιωάννου Θεοδωρακοπούλου ή η συμπλήρωση με κάποια μέτρα διάνοιξης και ασφαλτόστρωσης της οδού Πλατανιστά μεταξύ των οδών Διοσκούρων & Θερμοπυλών.

Οι σημαντικότερες από τις οδούς όπου απαιτείται διάνοιξή τους είναι:

  • Θερμοπυλών (1η: μεταξύ οδών Αγίου Νίκωνος & Αρχιδάμου. 2η: μεταξύ των οδών Λυσάνδρου & Πλατανιστά. 3η: Στο τέρμα και σύνδεσή της με την Ιωάννου Θεοδωρακοπούλου).
  • Πλατανιστά: μεταξύ των οδών Διοσκούρων & Θερμοπυλών.
  • Χαμαρέτου: μεταξύ των οδών Παυσανίου & Αφροδίτης.
  • Η συνέχεια της Παυσανίου και της Αφροδίτης. 

Περιφερειακή οδός στη Σπάρτη, υφίσταται σήμερα ένα πολύ μικρό τμήμα αυτής, όπου η κατασκευή μιας ολοκληρωμένης περιφερειακής οδού θα συνέβαλε καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης και των πέριξ αυτού οδών. 

Έχοντας ως αφετηρία την είσοδο στη Σπάρτη στον κόμβο του ΧΥΜΟΦΙΞ, θεωρούμε τις οδούς Ορθίας Αρτέμιδος, Ευστάθιου και Σταματικής Βαλιώτη και την -με πολλές ατέλειες και εκκρεμότητες- Πλαταιών ως το μόνο υφιστάμενο σήμερα τμήμα περιφερειακής οδού στη Σπάρτη. 

  • Περνώντας από τον κυκλικό κόμβο της οδού Γυθείου, συνεχίζουμε απέναντι στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως, όπου και απαιτείται, από  τη συμβολή της με την οδό Αγησιλάου και Όθωνος Αμαλίας, να κατασκευαστεί σύνδεσή της -μέσω της οδού Βυζαντίου- με το τέλος της οδού Λυκούργου. Το συγκεκριμένο αυτό αδιάνοιχτο τμήμα της περιφερειακής οδού είναι οδικό έργο στρατηγικής και ζωτικής σημασίας για την πόλη αφού θα συμβάλλει τα μέγιστα στην αποσυμφόρηση του κέντρου από τα οχήματα, κινούμενα προς και από τις περιοχές Μαγούλας, και φυσικά του Μυστρά. Βεβαιότατα είναι ένα σύνθετο έργο, επιβάλλεται όμως, να συνδυαστεί με κατασκευή πεζόδρομου, ποδηλατοδρόμου καθώς προτείνεται και η ανάπλαση της πέριξ της όχθης του διερχόμενου παραπόταμου του Ευρώτα, του Κνακίωνα (Μαγουλίτσας). 
  • Και από το σημείο, του τέρματος της οδού Λυκούργου (και του κόμβου που απαιτείται), να κατασκευαστεί το τελευταίο και ίσως πιο δύσκολο τμήμα της περιφερειακής οδού, διερχόμενο από την περιοχή Αγίου Δημητρίου, πάνω από την οδό Πλατανιστά, δυτικά και βόρεια της Αρχαίας Σπάρτης, όπου και θα καταλήγει στο ύψος του «ΦΙΞ» (είσοδος πόλης – χώρος του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου).

Επίσης προτείνονται:

  • Διάνοιξη της ευρύτερης περιφερειακής στη διασταύρωση των οδών Ορθίας Αρτέμιδος και Πλαταιών (Πανεπιστήμιο) Καλογωνιά Γυθείου (S.M. Α.Β. Βασιλόπουλος) η οποία θα έχει ευεργετικά αποτελέσματα τόσο για τη μείωση της κίνησης στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και της οδού Γυθείου όσο και για τους κατοίκους της περιοχής της Καλογωνιάς οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις αναγκάζονται να διασχίσουν ολόκληρο το κέντρο για να φτάσουν στον προορισμό τους.
  • Διάνοιξη της οδού Λυκούργου (πέραν της ολοκλήρωσης του εκτελούμενου έργου της διάνοιξης προς ανατολάς) και προς δυσμάς, προς τη Μαγούλα δηλαδή. 

 

Κρίνουμε επιτακτική την ανάγκη ο Δήμος να ενεργήσει και να πιέσει προς κάθε κατεύθυνση για τη διάνοιξη όλων αυτών των οδών που θα αποτρέπουν τη διέλευση των οχημάτων από το κέντρο και οι οποίες θα καταστήσουν την πόλη μας λειτουργικότερη, ελκυστικότερη, πιο ανθρώπινη τόσο για τους μόνιμους κατοίκους της όσο και για τους τουρίστες/επισκέπτες.

Προτάσεις μας για τα άλλα έργα υποδομής:  

Βεβαιότατα οφείλουμε να διεκδικούμε την κατασκευή μιας νέας σύγχρονης Δημοτικής Αγοράς σε χώρο εκτός του κέντρου. Όμως είμαστε πεπεισμένοι ότι η υφιστάμενη Δημοτική Αγορά δεν έχει κλείσει τον κύκλο της. Για ιστορικούς αλλά και αντικειμενικούς λόγους απαιτούνται εκ βάθρων παρεμβάσεις σε ολόκληρο το χώρο της Δημοτικής Αγοράς (υπάρχοντα κτίρια, πρόσθεση ορόφου/ων, στέγαση του ακάλυπτου χώρου και πλατεία της λαϊκής, παρεμβάσεις στους παρακείμενους δρόμους, παρεμβάσεις αισθητικής, παρεμβάσεις στα καταστήματα, εξασφάλιση παρκινγκ στους παραγωγούς-πωλητές, κ.λπ.).

Προτάσεις μας για πράσινο:  

Το ελάχιστο, γερασμένο ή καταστραμμένο πράσινο (φοίνικες Κ. Παλαιολόγου) ακόμη και σε καίρια ελεύθερα σημεία (Πάρκο ΟΤΕ, Μουσείο, Κεντρική Πλατεία, Πλατεία Κενοταφίου, κ.λπ.) συμβάλει για να χαρακτηρίζεται η πόλη γερασμένη. Προτείνεται μια ολοκληρωμένη μελέτη και ανασχεδιασμού του πρασίνου στην πόλη, με φύτευση νέων δένδρων, θάμνων και καλλωπιστικών.   

Προτάσεις μας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας:  

Προτείνεται, η εγκατάσταση φωτοβωλταικών συστημάτων σε δημοτικά και δημόσια ακίνητα, καθώς και η εγκατάσταση φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για τα οποία το ενδιαφέρον των κατασκευαστών και των καταναλωτών είναι διαρκώς αυξανόμενο.

Προτάσεις μας για τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών:  

Ελλιπής έως μηδενική ηλεκτρονική διακυβέρνηση από το Δήμο Σπάρτης. Αναγκαιότητα η παροχή -πέραν από τη Κεντρική Διοίκηση- από το Δήμο ψηφιακών εργαλείων και ευκολιών για τη διεκπεραίωση -το δυνατόν περισσότερων- υποθέσεων των δημοτών χωρίς τη φυσική παρουσία τους. 

Οι νέες τεχνολογίες και η πληροφορική, που είναι ανύπαρκτες στη διαχείριση της πόλης, θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σε πολλούς τομείς. Κάμερες διαχείρισης, πληροφοριακές οθόνες (monitors), εφαρμογές (application) για τη στάθμευση (αγορά χρόνου μέσω εφαρμογής στο κινητό, κ.λπ.) και τις διαθέσιμες θέσεις και σε ένα σωρό άλλες πτυχές της λειτουργίας της πόλης.

Συμπεράσματα:

Το σχέδιο για την πόλη μας θα πρέπει να είναι κατάθεση απόψεων για μια καλύτερη πόλη για μια καλύτερη ζωή. Κάθε φορέας οφείλει, το στενό συμφέρον που εκπροσωπεί να το εντάσσει στο πλαίσιο του συμφέροντος της πόλης και των πολιτών, δηλαδή του δημοσίου συμφέροντος, αποφεύγοντας κατάθεση οριζόντιων προτάσεων. Οι προτάσεις του κάθε φορέα, κατά την άποψή μας, θα πρέπει να συμβάλουν στη μελέτη και εφαρμογή ενός σχεδίου που θα διορθώνει τα κακώς κείμενα δεκαετιών, χωρίς να αδικούν και να πλήττουν τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα άλλων φορέων, επαγγελματιών, επιχειρήσεων, πολιτών. 

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ  ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ    

Ο πρόεδρος
Σωτήρης Ροϊνός
Ο Γ.Γραμματέας
Σωτήρης Ηλιόπουλος

 

Ακολουθήστε μας στο facebook  & twitter και μάθετε πριν από όλους τι “παίζει”!

 

You may also like

Κοινοποίηση: