Τα βότανα στην υπηρεσία της χαλάρωσης

 

 

Τα βότανα είναι ο ιδανικός τρόπος να καταπολεμήσετε το στρες, να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα της έντασης και της πίεσης και να χαλαρώσετε με φυσικό τρόπο. 

Ένα αφέψημα από βότανα ή από συνδυασμούς βοτάνων μπορεί να σας χαρίσει ηρεμία έπειτα από μια δύσκολη και κουραστική ημέρα.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι κάθε βότανο έχει τις δικές του θεραπευτικές ιδιότητες, έτσι ώστε να επιλέξετε αυτό που χρειάζεστε περισσότερο.

Πράσινο τσάι: η θειανίνη που περιέχει, δημιουργεί ηρεμία και χαλάρωση στον εγκέφαλο και με αυτό τον τρόπο μειώνεται το στρες.

Βαλεριάνα: αυτό το φαρμακευτικό βότανο, καταπολεμά την ανησυχία, την νευρικότητα και τις αϋπνίες.

Φασκόμηλο, δεντρολίβανο, μαντζουράνα: Πρόκειται για ήπια τονωτικά βότανα για το σώμα και το πνεύμα, κατάλληλα επίσης για το κρυολόγημα, για παθήσεις του αναπνευστικού, αλλά και για πονοκεφάλους.

Χυμός κεράσι: δεν έχει άμεση δράση αλλά αν καταναλώσετε ένα φλιτζάνι την ημέρα μπορεί να βελτιώσει την διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου. Ένας καλός ύπνος, βοηθάει να είμαστε ήρεμοι κατά την διάρκεια της ημέρας και να διαχειριζόμαστε αποτελεσματικά την πίεση.

Μαύρο τσάι: έρευνες έδειξαν ότι όταν καταναλώσουμε τσάι για παραπάνω από 6 εβδομάδες, τα επίπεδα κορτιζόλης μειώνονται. Η ορμόνη αυτή εκκρίνεται σε καταστάσεις άγχους και πίεσης.

 Το βότανο αυτό θεωρείται πιο δυνατό από το τίλιο και το χαμομήλι. Έχει κατευναστικές, αντισπασμωδικές και ηρεμιστικές ιδιότητες, ενώ είναι εξαιρετικό ενάντια στο άγχος, στην αϋπνία και στην δυσεντερία.

Χαμομήλι: η ουσία γλυκίνη, η οποία αποτελεί αμυνοξύ που χαλαρώνει τα νεύρα και λειτουργεί σαν ελαφρύ ηρεμιστικό.

Green mix: αναμειγνύοντας χυμό από σέλερι, σπανάκι και μπρόκολο, θα έχετε ένα ρόφημα πλούσιο σε ασβέστιο, μαγνήσιο και πολύ βιταμίνη C, τα οποία συμβάλουν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης και βοηθάνε στο τρόπο που αντιδράει ο οργανισμός μας στο στρες.

 Στην αρχαιότητα θεωρείτο το ελιξίριο της νεότητας και το χρησιμοποιούσαν αλχημιστές και ιερείς για ανάλογα σκευάσματα, ενώ ήταν αφιερωμένο στη θεά Άρτεμις. Είναι αρκετά τονωτικό γι’ αυτό συνιστάται όταν νιώθετε εξουθενωμένοι.

Δυόσμος: Ένα αφέψημα με δυόσμο είναι τονωτικό, χωνευτικό, καταπραϋντικό του στομάχου, ενώ βοηθά αρκετά στις ημικρανίες.

Λεβάντα  : για την ανακούφιση του άγχους τους. Σε ορισμένες μελέτες, η λεβάντα έχει βρεθεί ωφέλιμη για τη συνολική διάθεση, το άγχος και τον ύπνο. Το αιθέριο έλαιο της λεβάντας περιέχει χημικές ουσίες που ονομάζονται τερπένια και μια ανασκόπηση του 2017 πρότεινε ότι δύο από αυτά, η λιναλοόλη και ο οξικός λιναλοϋλεστέρας (linalyl acetate) μπορεί να έχουν ηρεμιστική επίδραση στον εγκέφαλο. Το αιθέριο έλαιο της λεβάντας μπορεί να είναι μια βραχυπρόθεσμη θεραπεία για διαταραχές άγχους, ωστόσο λείπουν οι μελέτες για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.

Τι να προσέξετε:
-Αν έχετε αλλεργίες συμβουλευτείτε το γιατρό σας σχετικά με την χρήση τους.

-Μην πίνετε πολλά ροφήματα την ημέρα, καθώς η κατάχρηση μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες για τον οργανισμό σας, όπως ζαλάδες, αϋπνίες κ.α

-Μην συνδυάζετε πολλά βότανα μαζί. Ένα ή δύο κάθε φορά είναι αρκετά.
news.gr ,
blog-vita4you
tovima.gr

 

You may also like

Κοινοποίηση: