Τα οφέλη της βιταμίνης D.

451{icon} {views}

 

Βιταμίνη D: Ο σύμμαχός μας για καλή υγεία

Η βιταμίνη D είναι σύμμαχός μας στην απόκτηση της καλής υγείας και διάθεσης. Η έκθεση στον ήλιο και η υγιεινή διατροφή, μέσω της κατανάλωσης συγκεκριμένων τροφών, αποτελούν κλειδιά για την παρουσία της στον οργανισμό μας.

Η σημασία της βιταμίνης D για τον οργανισμό είναι τεράστια καθότι βοηθάει στην καλή λειτουργία του. Πιο συγκεκριμένα, συμβάλλει στην σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, ενισχύει την απορρόφηση ασβεστίου, παίζει μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη των οστών και των δοντιών και παρέχει προστασία από ορισμένες ασθένειες.

Η έλλειψη αυτής της βιταμίνης μπορεί να οδηγήσει σε παθήσεις των οστών, καρδιαγγειακά προβλήματα, καρκίνο και νοητικές δυσλειτουργίες στους μεγαλύτερους σε ηλικία. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με έρευνες, η βιταμίνη D μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης σκλήρυνσης κατά πλάκας, καρδιοπάθειας, υπέρτασης, διαβήτη και γρίπης. Επιπλέον, η έλλεψη βιταμίνης D στα παιδιά συνδέεται με την εμφάνιση άσθματος.

Βιταμίνη D και κατάθλιψη

Εκτός από όλα τα παραπάνω θετικά, σύμφωνα με τους επιστήμονες, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η βιταμίνη D να σχετίζεται με τη ρύθμιση της διάθεσης και άρα να αποτρέπει την εμφάνιση κατάθλιψης. Αυτό συμβαίνει γιατί αυτή η βιταμίνη παίζει μεγάλο ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου.

Σε σχετική έρευνα βρέθηκε οτι ασθενείς που έπασχαν από κατάθλιψη παρουσίαζαν έλλειψη βιταμίνης D, ενώ άλλοι είδαν τα συμπτώματά τους να εξασθενούν έπειτα από την κατανάλωση συμπληρωμάτων της συγκεκριμένης βιταμίνης.

Ακόμη, αναλύσεις έδειξαν οτι άτομα με έλλειψη βιταμίνης D είχαν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη.

Αρωγός και στην προσπάθεια απώλειας βάρους

Μια ακόμη ευεργετική ιδιότητα της βιταμίνης D είναι οτι συμβάλλει στην απώλεια βάρους. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αυτό συμβαίνει επειδή η βιταμίνη D μπορεί να ρυθμίζει και την όρεξη αποτρέποντας μας από το να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες φαγητού.

Eπίσης, οι άνθρωποι με μεγαλύτερο δείκτη μάζας σώματος και άρα περισσότερο λίπος παρουσιάζουν συχνά έλλειψη βιταμίνης D. Διάφορες θεωρίες έχουν προσπαθήσει να εξηγήσουν γιατί συμβαίνει αυτό αλλά αυτό που έχει επιβεβαιωθεί είναι οτι η απώλεια βάρους οδηγεί αυτόματα στην αύξηση της βιταμίνης D στον οργανισμό.

Τρόποι αύξησης της βιταμίνης D στον οργανισμό μας

H βιταμίνη D παράγεται από τον οργανισμό μας όταν εκτιθέμεθα στην ηλιακή ακτινοβολία. Αυτός είναι και ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος να αυξήσουμε την παρουσία της στον οργανισμό μας. Ενδεικτικά, 6 ημέρες έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία είναι αρκετές για να γεμίσουν τις ‘αποθήκες’ μας με βιταμίνη D για 49 ημέρες χωρίς καθόλου έκθεση στον ήλιο. Αυτό συμβαίνει επειδή αποθηκεύεται στο λίπος του οργανισμού και απελευθερώνεται όταν δεν υπάρχει ήλιος.

Η απορρόφηση της ηλιακής ακτινοβολίας δεν είναι ίδια για όλους αλλά ποικίλει ανάλογα με διάφορους παράγοντες, όπως το χρώμα του δέρματος, η ώρα της ημέρας καθώς και η χώρα στην οποία βρισκόμαστε. Οι ειδικοί συστήνουν έκθεση στον ήλιο χωρίς αντηλιακό -καθότι εμποδίζει την απορρόφηση της ηλιακής ακτινοβολίας- για το μισό χρόνο από όσο θα μας έπαιρνε για να αρχίσουμε να καιγόμαστε. Επίσης, για να γίνει σωστότερη και περισσότερη απορρόφηση δεν πρέπει να φοράμε μπλούζες με μακριά μανίκια ή μακριά παντελόνια ώστε να εκτίθεται περισσότερο δέρμα στον ήλιο.

Τέλος, μπορούμε να αυξήσουμε τα επίπεδα της βιταμίνης D, στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής, καταναλώνοντας συγκεκριμένες τροφές, όπως λιπαρά ψάρια, κόκκινο κρέας, συκώτι, τον κρόκο των αυγών και εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά και δημητριακά.

Metadata: βιταμίνη D, ήλιος, ηλιακή ακτινοβολία, βιταμίνη D οστά, βιταμίνη D κόκκαλα, απορρόφηση ασβεστίου, βιταμίνη D διάθεση, οργανισμός βιταμίνη D, βιταμίνη D κιλά, υγιεινή διατροφή

You may also like

Κοινοποίηση: