Προορισμοί
«Ψαλιδίστηκε» στο μισό δισ. ευρώ η υστέρηση εισπράξεων έναντι του 2015. Αισιοδοξία για περιορισμό των απωλειών στο ελάχιστο λόγω της αυξημένης ζήτησης στο «φίνις» της χρονιάς. Μέχρι και την τελευταία μέρα του χρόνου φαίνεται πως θα διατηρηθεί το σασπένς για τη φετινή επίδοση εισπράξεων του ελληνικού τουρισμού. Τα στοιχεία δεκαμήνου του Ισοζυγίου Πληρωμών που δημοσιοποίησε χθες η Τράπεζα της Ελλάδας παραπέμπουν σε μίνι «θρίλερ», καθώς τα έσοδα κατέγραψαν σημαντική άνοδο τον Οκτώβριο «ψαλιδίζοντας» τις απώλειες που είχαν καταγραφεί στο εννεάμηνο. Παράγοντες του τουρισμού συγκλίνουν πλέον με την αρχική εκτίμηση της Υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά, πως η «τρύπα» εισπράξεων που κατέγραφε τους προηγούμενους μήνες η ΤτΕ θα περιοριστεί ακόμη περισσότερο καθώς το τελευταίο δίμηνο της χρονιάς καταγράφηκε σημαντική άνοδος αφίξεων το Νοέμβριο, ενώ και ο Δεκέμβριος κινείται με διψήφιο ποσοστό αύξησης σε περιοχές όπως η Αθήνα. Ο διαφαινόμενος περιορισμός των απωλειών και το κλείσιμο της χρονιάς με θετικό πρόσημο, ωστόσο, εκτιμάται πως θα αναζωπυρώσει τη συζήτηση για την μεθοδολογία που ακολουθεί η Τράπεζα της Ελλάδας, την εξωτερική της συνεργασίας με την ICAP για την συλλογή των δεδομένων, αλλά και την αξιοπιστία του δείγματος που χρησιμοποιείται στην έρευνα συνόρων και την επάρκειά του για τις μελλοντικές καταγραφές. Τα στοιχεία της ΤτΕ επιβεβαιώνουν πως, φέτος, καταγράφεται σημαντική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου η οποία, όμως, οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, στη μετατόπιση μεγάλου όγκου κρατήσεων από το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς προς το τρίτο και τέταρτο αντίστοιχα. Βασικός λόγος αυτής της εξέλιξης είναι το μπαράζ αρνητικών δημοσιευμάτων το πρώτο τρίμηνο του έτους για την κατάσταση στην χώρα λόγω του προσφυγικού. Κλίμα που με έκτακτες ενέργειες το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ ανέτρεψαν. Ενώ, και η μεγάλη last minute καμπάνια που βασίστηκε σε ποιοτικές έρευνες του ΕΟΤ σχετικά με τις τάσεις που επικρατούσαν στις κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές για διακοπές την τελευταία στιγμή ενίσχυσε ακόμη περισσότερο αυτήν τάση. Τέλος, σημαντικός παράγοντας για την φετινή επέκταση της τουριστικής σεζόν και την μετατόπιση του κυρίως όγκου των κρατήσεων στο τρίτο τρίμηνο του έτους είναι οι αγορές της Βρετανίας και της Ρωσίας. Η μεν πρώτη γιατί λόγω Brexit, οι περισσότεροι Βρετανοί επέλεξαν τον προορισμό των διακοπών τους κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, και η δε δεύτερη λόγω των γνωστών προβλημάτων με την έκδοση τουριστικών visa από τις ελληνικές προξενικές αρχές στη Ρωσία, τα οποία ξεπεράστηκαν χάρη της προσωπικής εμπλοκής της κυρίας Κουντουρά. Πόσο υψηλή ήταν η ζήτηση το φετινό Οκτώβριο αποτυπώνεται στα στοιχεία της ΤτΕ. Σύμφωνα με αυτά, τον συγκεκριμένο μήνα οι αφίξεις ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο 17,3%. Άνοδος, μάλιστα, η οποία συνδυάστηκε με σχεδόν αντίστοιχη αύξηση εισπράξεων 14,16% ! Ενδεικτικό της αντεπίθεσης διαρκείας του ελληνικού τουρισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη από τον Σεπτέμβριο είναι το γεγονός πως τον Οκτώβριο εισπράχθηκαν 127,3 εκατ. ευρώ περισσότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Έτσι, οι εισπράξεις Οκτωβρίου διαμορφώθηκαν στα 1.026,4 εκατ. ευρώ έναντι 899,1 εκατ. ευρώ το 2015. Ξεπέρασαν, μάλιστα, ακόμα και τις εισπράξεις του Οκτωβρίου 2014 (1.001,4 εκατ. ευρώ). από Liberal Radio ...
Σε τοπ προορισμό για όλο τον χρόνο εξελίσσεται η Ελλάδα για τους Ρώσους Περισσότεροι από 900.000 Ρώσοι τουρίστες επισκέφτηκαν την Ελλάδα μέχρι και τις αρχές Δεκεμβρίου, όπως έκανε γνωστό σε σημερινή ανακοίνωσή της (Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου) η Ένωση tour operators της Ρωσίας (ATOR). Ανάλογη πρόβλεψη είχε γίνει παλιότερα και από τον προϊστάμενο του ΕΟΤ Μόσχας, κύριο Πολύκαρπο Ευσταθίου, ο οποίος με αφορμή την ανακοίνωση της ATOR δήλωσε ότι πολύ σημαντική για την ανάκμψη των Ρώσων επισκεπτών προς την Ελλάδα είναι η ύπαρξη απευθείας αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ των δύο σημαντικότερων πόλεων της Ρωσίας. της Μόσχας και της Αγ.Πετρούπολης, με ελληνικούς προορισμούς. Πηγές του Υπουργείου Τουρισμού αναφέρουν ότι το 2017 αναμένεται περαιτέρω άνοδο των Ρώσων επισκεπτών, καθώς νέες απευθείας πτήσεις έχουν προγραμματιστεί μεταξύ Ελλάδας-Ρωσίας. Πιο συγκεκριμένα, νέες πτήσεις έχουν δρομολογηθεί μεταξύ της Σαμάρα και του Αικατερίνμπουργκ με την Κρήτη, ενώ το hightlight της επόμενης χρονιάς αναμένεται να είναι η απευθείας σύνδεση Μόσχας και Αγ.Πετρούπολης με την Καβάλα, η οποία θα εκτοξεύσει τον τουρισμό σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Ενώ, η ίδια η Υπουργός, κυρία Έλενα Κουντουρά πιέζει μετά την Καβάλα στο άνοιγμα και νέων προορισμών με απευθείας αεροπορικές συνδέσεις από Ρωσία, όπως η Καλαμάτα, η Αγχίαλος, το Άκτιο, η Άραξος, η Σκύρος κα όλο τον χρόνο λόγω της αυξημένης ζήτησης για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως θρησκευτικός, ιατρικός κα. Μεγάλη δε, ζήτηση παρουσιάζεται από τη Ρωσία για τις διακοπές των Ρωσικών Χριστουγέννων (1ο 10ημερο Ιανουαρίου) σε πιο ηλιόλουστες περιοχές, όπως η Ελλάδα, εγκαινιάζοντας έτσι τη νέα σεζόν από το ξεκίναμα του 2017. Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Ιούλιο η ATOR είχε έρθει σε αντιπαράθεση με την Τράπεζα της Ελλάδος σχετικά με τις αφίξεις των Ρώσων επισκεπτών στην Ελλάδα το πρώτο 5μηνο του έτους, αμφισβητώντας σε δημόσια τοποθέτησή τους την ακρίβεια των ελληνικών μετρήσεων. Συνολικά σε σχέση με το 2015 η τουριστική κίνηση από τη Ρωσία αυξήθηκε φέτος κατά 30% ...
Ιστορικό ρεκόρ τουριστών το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου Ιστορικά ρεκόρ αφίξεων ξένων τουριστών στη χώρα καταγράφηκαν στο δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου, με τις πληρότητες στα ξενοδοχεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης να αγγίζουν το 100% και στις υπόλοιπες βασικές τουριστικές περιοχές της χώρας το 85%! Συνολικά οι τουριστικές αφίξεις για το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού, αναμένεται να ξεπεράσουν τα 27,5 εκατομμύρια (μαζί με τους 2,5 εκατ. επισκέπτες της κρουαζιέρας), κάτι που σε απόλυτους αριθμούς θα ισοδυναμεί με επιπλέον 1,5 εκατ. ξένους επισκέπτες σε σχέση με το 2015. Πάντως, η υπουργός Τουρισμού Ελενα Κουντουρά δηλώνει επιφυλακτική σε σχέση με τα προσωρινά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος (ΤτΕ) για τα τουριστικά έσοδα επικαλούμενη την κατά 80% αύξηση των καταθέσεων από τις τουριστικές επιχειρήσεις, όπως και την αύξηση των εσόδων από τον ΦΠΑ. «Μας ενδιαφέρει παράλληλα με τις αφίξεις να υπάρχει και αντίστοιχη αύξηση των εσόδων. Ωστόσο, το θέμα των εσόδων είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομικών και επειδή τα προσωρινά στοιχεία που μέχρι στιγμής έχουν δημοσιοποιηθεί παρουσιάζουν αποκλίσεις, θα περιμένουμε τα τελικά στοιχεία προκειμένου να εξαγάγουμε ασφαλή συμπεράσματα» ανέφερε η Ελενα Κουντουρά ...
Σε μείωση των πτήσεων του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη την καλοκαιρινή περίοδο προχωρεί η αεροπορική εταιρεία Ryanair λόγω μη επιβεβαιωμένης διαθεσιμότητας του αεροδιαδρόμου Θεσσαλονίκης τον επόμενο χρόνο. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, προκειμένου να εξυπηρετηθούν όσες περισσότερες διεθνείς πτήσεις είναι δυνατόν και να μην επηρεαστεί ο εισερχόμενος τουρισμός από το εξωτερικό, «η σύνδεση Θεσσαλονίκη - Αθήνα θα μειωθεί από 7 σε 3 καθημερινές πτήσεις». Αυτή βέβαια είναι η μια όψη του νομίσματος. Διότι αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν ανακοινώσει νέα δρομολόγια εξωτερικού, αλλά και αύξηση στη συχνότητα των ήδη υπαρχόντων προορισμών. Στο πλαίσιο αυτό η Egyptair, ο εθνικός αερομεταφορέας της Αιγύπτου, ανακοίνωσε την αύξηση της διασύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου προσθέτοντας πτήσεις τόσο από τη Θεσσαλονίκη προς το Κάιρο όσο και προς κάποια δημοφιλή νησιά, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος. Πτήσεις από το Εδιμβούργο προς την Αθήνα θα πραγματοποιεί το καλοκαίρι του 2017 η Aegean Airlines, όπως γνωστοποίησαν η αεροπορική εταιρεία και το αεροδρόμιο του Εδιμβούργου. Οι επιβάτες, θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης σύνδεσης με πτήσεις από Αθήνα προς τα νησιά και την ηπειρωτική Ελλάδα. Η Delta Air Lines φέρνει ακόμη πιο κοντά την Ελλάδα με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής προσφέροντας για το καλοκαίρι του 2017 ανταποκρίσεις προς περισσότερους από 60 προορισμούς της Βόρειας και Λατινικής Αμερικής καθώς και της Καραϊβικής, μέσω της απευθείας σύνδεσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με το Διεθνές Αεροδρόμιο «John F. Kennedy» της Νέας Υόρκης. Από τις 15 Απριλίου 2017 η Delta επαναφέρει το προγραμματισμένο απευθείας δρομολόγιο Αθήνα - Νέα Υόρκη σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες Air France, KLM και Alitalia. Πριν από λίγες ημέρες εξάλλου η Volotea, η ισπανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, εξειδικευμένη στη σύνδεση μικρών και μεσαίου μεγέθους πόλεων στην Ευρώπη, ενώ ήδη έχει αρκετά σημαντική παρουσία στην Ελλάδα, ανακοίνωσε νέα πτήση από Αθήνα προς Γένοβα, η οποία θα ξεκινήσει την προσεχή θερινή περίοδο. Πρόκειται για δρομολόγιο που θα ξεκινήσει στις 26 Μαΐου, θα προσφέρει 7.000 θέσεις περισσότερες απ’ όσες ήδη προσφέρει η εταιρεία, ενώ θα υπάρξουν σχεδόν 60 νέες πτήσεις. Η Volotea συνεχίζει να επεκτείνει το δίκτυό της από την Αθήνα, πετώντας μέσα στο 2017 σε τέσσερις προορισμούς προς Ιταλία και τρεις στην Ελλάδα, ενώ συνολικά θα προσφέρει 115.000 θέσεις και εφτά προορισμούς από την Αθήνα το 2017. Σημειώνεται πως η Volotea έχει μεταφέρει περισσότερους από 590.000 επιβάτες στην Ελλάδα από την έναρξη της παρουσίας της στη χώρα το 2012 πετώντας σε 13 ελληνικά αεροδρόμια. Απογειώθηκε η αεροπορική κίνηση Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το δεκάμηνο του 2016 προκύπτει πως ο συνολικός αριθμός των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια ανήλθε στις 419.316 (από τις οποίες 165.118 εσωτερικού και 254.198 εξωτερικού) παρουσιάζοντας αύξηση 4% (+1,3% στις πτήσεις εσωτερικού και + 5,7% στις πτήσεις εξωτερικού) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, οπότε είχαν πραγματοποιηθεί 403.362 πτήσεις. Ενδεικτικό της αυξημένης κίνησης που καταγράφηκε στα αεροδρόμια της χώρας φέτος είναι το ότι στο δεκάμηνο διακινήθηκαν περισσότεροι επιβάτες από το σύνολο του 2015 (49,2 εκατ. επιβάτες). Στο δεκάμηνο της τρέχουσας χρονιάς πραγματοποιήθηκαν συνολικά 419.316 πτήσεις έναντι 403.362 το αντίστοιχο διάστημα του 2015 (αύξηση 4%). Σύμφωνα με την ΥΠΑ, η αύξηση των πτήσεων προέκυψε από άνοδο 1,3% στις πτήσεις εσωτερικού και 5,7% στις πτήσεις εξωτερικού. Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση της επιβατικής κίνησης τον Οκτώβριο, κατά τη διάρκεια του οποίου διακινήθηκαν 4,7 εκατ. επιβάτες με πτήσεις εσωτερικού / εξωτερικού, καταγράφοντας αύξηση 18,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Η μεγάλη αύξηση του Οκτωβρίου, σύμφωνα πάντα με την ΥΠΑ, προήλθε από την αύξηση 7% των επιβατών εσωτερικού, αλλά, κυρίως, την άνοδο κατά 23,8% των επιβατών εξωτερικού. Η εντυπωσιακή επίδοση του Οκτωβρίου οφείλεται κυρίως στα αεροδρόμια Αθήνας (διακινήθηκαν 1.769.461 επιβάτες) και Ηρακλείου (729.087 επιβάτες). Την πεντάδα των πιο πολυσύχναστων ελληνικών αεροδρομίων τον Οκτώβριο συμπληρώνουν η Θεσσαλονίκη (527.727 επιβάτες), η Ρόδος (501.005 επιβάτες) και τα Χανιά (290.876 επιβάτες). Τα πρώτα θετικά μηνύματα για το 2017 Θετικά είναι τα μηνύματα και στις κρατήσεις. Ο όμιλος TUI αυξάνει σημαντικά τη θέση του στην Ελλάδα, που αναδείχθηκε φέτος ο τρίτος, μετά την Ισπανία και την Ιταλία, σημαντικότερος μεσογειακός προορισμός του TUI Group. Σημειώνεται ότι ο όμιλος TUI είναι μέτοχος της Fraport, που από τον νέο χρόνο αναλαμβάνει τη διαχείριση των μεγαλύτερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Συγκεκριμένα ο όμιλος έχει αυξήσει κατά 40% τα διαθέσιμα δωμάτιά του σε ξενοδοχεία των τριών περιοχών για το καλοκαίρι του 2017. Ταυτόχρονα θα προσφέρει περισσότερες αεροπορικές θέσεις μέσω νέων πτήσεων της Easyjet από το Βερολίνο. Αυτό έρχεται σε συνέχεια της ανόδου που κατέγραψαν τον Οκτώβριο στη Γερμανία οι κρατήσεις προς Ηράκλειο (+91%) και Ρόδο (+65%). Συνολικά για το 2017 το TUI Group διπλασιάζει σε 150.000 τα διαθέσιμα δωμάτιά του σε ξενοδοχεία, ενώ θα προσφέρει και 300.000 παραθεριστικές κατοικίες. Στο Υπουργείο Τουρισμού υπάρχει σχετική αισιοδοξία για τη νέα χρονιά, αφού τα προμηνύματα των κρατήσεων από τις κύριες αγορές Βρετανία, Γερμανία και Ρωσία είναι άκρως ενθαρρυντικά με διψήφια αύξηση στις προ-κρατήσεις, κατόιπιν σχετικών ενεργειών της ηγεσίας του Υπουργείου με άνοιγμα νέων απευθείας αεροπορικών συνδέσεων στα κυριότερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας (Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Χανιά, Ηράκλειο, Ρόδος, Κω), αλλά και σε αναπτυσσόμενα όπως της Καλαμάτας, της Άραξου, του Ακτίου, της Αγχιάλου, της Σκύρου, της Καβάλας, της Πάρου και της Σάμου ...
Μεγάλη ζήτηση για Χριστουγεννιάτικες διακοπές στην Ελλάδα από τη Μ.Βρετανία Για ακόμη μια χρονιά η Μ.Βρετανία παρέμεινε η σημαντικότερη αγορά για τον ελληνικό τουρισμό, με διαφορά από τη δεύτερη σημαντικότερη Γερμανία. Συνολικά ως τον φετινό Οκτώβριο 284.000 περισσότεροι Βρετανοί επισκέφθηκαν την χώρας μας φέτος, ξεπερνώντας τα 3 εκατ. επισκέπτες από την αρχή του έτους (+10,3%), παρά τις αρχικές εκτιμήσεις περί μεγάλης πτώσης από τη βρετανική αγορά λόγω Brexit. Αποδεικνύεται στην πράξη ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Βρετανών αδιαφορεί, για τις τυχόν επιπτώσεις του Brexit. Τάση που δεν δείχνει σημάδια διαφοροποίησης το 2017. Αντιθέτως, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ForwardKeys καταγράφεται μία σημαντική αύξηση κρατήσεων για Ελλάδα της τάξης του 25%. Η εταιρεία αναλύσεων ForwardKeys αναλύει καθημερινά 16 εκατομμύρια κρατήσεις, ενώ στην ανάλυση ενσωματώνονται και στοιχεία κρατήσεων σε πτήσεις τσάρτερ για τους επόμενους έξι μήνες από την Leisure Travel Monitor GfK. Η ίδια τάση καταγράφεται και από τον leader της βρετανικής αγοράς στις διακοπές παραλίας, On the Beach. Καθώς, φέτος καταγράφεται ισχυρή αύξηση της ζήτησης για χειμερινές διακοπές στην Ελλάδα από τη Μ.Βρετανία, με τις κρατήσεις να παρουσιάζουν αύξηση 19% σε σχέση με πέρυσι. Η χώρα μας παρουσιάζει την τρίτη μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης ανάμεσα στους ηλιόλουστους χειμερινούς προορισμούς. Ειδικότερα, η Κέρκυρα αναδεικνύεται ως το δημοφιλέστερο ελληνικό νησί για χειμερινές διακοπές, και ακολουθούν η Ζάκυνθος, η Ρόδος και η Σαντορίνη που προσελκύουν επίσης περισσότερους επισκέπτες από τη Βρετανία σε σχέση με πέρυσι. Σημαντικές συζητήσεις και συμφωνίες για το άνοιγμα της Βρετανικής αγοράς all season τουρισμού (365 μέρες τον χρόνο) προς την Ελλάδα πραγματοποίησε η Υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, κατά την πρόσφατη επίσκεψή της στο Λονδίνο. Μάλιστα στελέχη του Υπουργείου Τουρισμού θεωρούν ότι οι προαναφερόμενες πρωτοβουλίες θα αποδώσουν πολύ άμεσα αρχής γενομένης από την περίοδο των Χριστουγέννων, όπου η νέα τάση θέλει τους Βρετανούς να περνούν τις διακοπές των Χριστουγέννων σε μη κλασσικούς χειμερινούς τουρισμούς, όπως η Καραϊβική και Ελλάδα. Ενώ, και το 2017 σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία των προ-κρατήσεων αναμένεται να υπάρξει διψήφια άνοδο στις αφίξεις Βρετανών στην Ελλάδα ...
Η Μονεμβασία είναι μικρή ιστορική πόλη της Λακωνίας. Το όνομά της είναι σύνθετη λέξη, που προέρχεται από τις δύο ελληνικές λέξεις Μόνη και Έμβασις. Μέσα στα μεσαιωνικά τείχη της βρίσκεται μια καλοδιατηρημένη πολιτεία που την κάνει μοναδική στον κόσμο έχωντας κατακτήσει αρκετές φορές την πρώτη θέση σε πολλούς ταξιδιωτικούς οργανισμούς. Η Μονεμβασία είναι η μοναδική πόλη της Ελλάδος που διακρίθηκε σε όλο τον κόσμο με την δεύτερη θέση ώς ένα απο τα ποιο εντυπωσικά (παράξενα) μέρη του κόσμου. Το κεντρικό καλντερίμι που ξεκινά από την πύλη του Κάστρου σε οδηγεί στα σημαντικότερα αξιοθέατα αλλά και στα εστιατόρια, τα μπαρ και τα καταστήματα που είναι συγκεντρωμένα κατά μήκος του. Από την κεντρική πλατεία με το κανόνι, την εκκλησία του Ελκόμενου Χριστού και το Αρχαιολογικό Μουσείο ξεκινά το καλντερίμι για το Επάνω Κάστρο ή Γουλά, το δεύτερο οικισμό. Αξίζει η ανηφόρα ανάμεσα στις ροδιές και τις χουρμαδιές και μόνο για τη θέα από τα τείχη του Επάνω Κάστρου, μπροστά από την επιβλητική εκκλησία της Αγίας Σοφίας. Τα ξενοδοχεία εντός του Κάστρου είναι μικροί ξενώνες που στεγάζονται σε παλιά, διατηρητέα κτίρια. Η νέα πόλη, η Γέφυρα, δεν διαφέρει από οποιοδήποτε νεόχτιστο παραλιακό θέρετρο, εκτός ίσως από το γεγονός ότι προσφέρει θέα στο Κάστρο. Θα βρείτε τα πάντα: ξενοδοχεία, ταβέρνες, μαγαζιά, ζαχαροπλαστεία, τράπεζες. Η αμμουδερή παραλία της είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Στην Μονεμβασία παράγονται πολλά παραδοσιακά γλυκά της περιοχής όπως το περίφημο Αμυγδαλωτό Μονεμβασιάς, οι διάσημοι σαμουσάδες, δίπλες, κουραμπιέδες, μελιτίνια και ραφιόλια. Μην ξεχάσετε να τα γευστείτε αλλά και να πάρετε μαζί σας. Στην Μονεμβασία μπορείς να πας όλες τις εποχές του χρόνου γιατί κάθε εποχή δίνει την δική της μαγική εικόνα. H Μονεμβασία αποτελεί ένα τόπο ιστορικής σημασίας και απαράμιλλης ομορφιάς. Πώς θα πάτε μέσω Εθνικής οδού Αθηνών -Κορίνθου-Τριπόλεως-Σπάρτης και μετά κατεύθυνση προς Γύθειο περίπου 13 χλμ από την Σπάρτη ακολουθείτε δεξιά προς Μονεμβασία απέχει από την Σπάρτη 87 χλμ και από Αθήνα 300 χλμ περίπου 3 ώρες και 40 λεπτά. Φωτογραφίες Αλέξανδρος Μπουγάδης ...
Τα Χανιά είναι παραλιακή πόλη της βορειοδυτικής Κρήτης, ένας από τους σημαντικότερους λιμένες της και πρωτεύουσα του νομού Χανίων. Καταλαμβάνει έκταση περίπου δεκατριών τετραγωνικών χιλιομέτρων και, σύμφωνα με την απογραφή του , έχει πληθυσμό 55.838 κατοίκων και αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του νησιού μετά το Ηράκλειο. Ο δήμος Χανίων αριθμεί 108.642 κατοίκους (2011), και πέρα από τα Χανιά η ευρύτερη αστική περιοχή τους, έχει 98 807 κατοίκους περιλαμβάνοντας τα μεγαλύτερα προάστιά τους, όπως τα: Κουνουπιδιανά (8.620), Μουρνιές (7.533), Σούδα (6.418), Νεροκούρου (5.531), Δαράτσο(4.732), Περιβόλια (3.986), Γαλατάς (3.166) και Αρώνι (3.003). Υπήρξε σημαντική μινωική πόλη και έχει ταυτισθεί με την αρχαία Κυδωνία. Τα Χανιά είναι η τοποθεσία σύμφωνα με την οποία οι Μινωίτες έκτισαν την "Κυδωνία". Από ανασκαφές που έγιναν σε διάφορες συνοικίες, όπως αυτή στο Καστέλι, έγινε γνωστό πως η περιοχή ήταν κατοικημένη από τη Νεολιθική εποχή. Η πόλη αποτέλεσε μετά τη Μινωική εποχή μια σημαντική πόλη-κράτος με όρια από τη θάλασσα μέχρι τους πρόποδες των Λευκών Ορέων. Οι πρώτοι αποικιστές από την ηπειρωτική Ελλάδα ήταν οι Δωριείς γύρω στο 1100 π.Χ. Η Κυδωνία βρισκόταν σε συνεχείς διενέξεις με τις άλλες πόλεις κράτη της περιοχής, όπως τα Άπτερα, η Φαλάσαρνα και η Πολυρρήνεια. Επίσης, ο Όμηρος την ανέφερε στην Οδύσσεια (iii.330). Το 69 π.Χ. ο Ρωμαίος πρόξενος Καικίλιος Μέτελλος (Caecilius Metellus) κατέλαβε την Κυδωνία, η οποία έλαβε προνόμια ανεξάρτητης πόλης-κράτους από τους Ρωμαίους, όπου και διατήρησε το δικαίωμα να έχει δικό της νόμισμα μέχρι τον 3ο αιώνα μ.Χ. Πότε να πάτε στα Χανιά. Όποια εποχή του χρόνου κι αν επιλέξετε να επισκεφθείτε τα Χανιά, το μέρος θα σας μαγέψει. Οι επιλογές είναι ατέλειωτες, το πλούσιο φυσικό τοπίο ανυπέρβλητο, τα μνημεία του πολιτισμού αμέτρητα, ενώ ειδικά το καλοκαίρι, οι παραλίες των Χανίων θα σας εντάξουν στην τεράστια ομάδα των φανατικών θαυμαστών της περιοχής. Οπλιστείτε με δύναμη, γιατί όσες μέρες και να επιλέξετε να περάσετε στα Χανιά, είναι βέβαιο πως πολύ απλά δεν θα σας φτάσουν για να γνωρίσετε κάθε σπιθαμή αυτής της ευλογημένης από τη Φύση περιοχής – και πιστέψτε μας, κάθε γωνιά των Χανίων αξίζει την προσοχή και τον θαυμασμό σας! Κατά τη βόλτα στα Χανιά, μην παραλείψετε να επισκεφθείτε: Την Δημοτική Αγορά, όπου θα βρείτε όλα τα καλά της κρητικής γης Τον Δημοτικό Κήπο, μια όαση πρασίνου με το μεγάλο και εντυπωσιακό ρολόι – σήμα κατατεθέν για τους Χανιώτες Το Ενετικό Λιμάνι, με τις ομορφιές του, το φρούριο Φιρκά με το Ναυτικό Μουσείο, το Σαντριβάνι, το Γιαλί Τζαμί, τα Ενετικά νεώρια και το Μεγάλο Αρσενάλι και φυσικά τον Φάρο, που σηματοδοτεί το πιο χαρακτηριστικό ίσως τοπίο της πόλης Την Σπλάντζια, την παλιά τουρκική συνοικία, που σήμερα ονομάζεται «πλατεία 1821» και όπου θα δείτε την επιβλητική εκκλησία του Αγίου Νικολάου, τον μόνο ναό σήμερα στην Ελλάδα που διατηρεί και καμπαναριό και μιναρέ, τον ενετικό ναό του Αγίου Ρόκκου, την Αγία Αικατερίνη, τον τεράστιο πλάτανο, στο κέντρο της Σπλάντζιας και την τουρκική υπόγεια κρήνη Την Μητρόπολη των Χανίων και την Μονή Αγίου Φραγκίσκου των Φραγκισκανών, που στεγάζει σήμερα το Αρχαιολογικό Μουσείο των Χανίων Κείμενο από Βικιπαίδεια και https://blog.terrabook.com Φωτογραφίες M.Mygiakis ...
Το Ναυάγιο Δημήτριος βρίσκεται κοντά στο Γύθειο και ανήκει διοικητικά στο Δήμο Ευρώτα μιας και εκεί χωρίζονται τα σύνορα των 2 δήμων (Αν.Μάνης και Ευρώτα) Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1950 και απέπλευσε στο λιμάνι του Γυθείου το 1980 λόγω ασθένειας του Πλοιάρχου. Με αφορμή τον κατάπλου δημιουργήθηκαν προβλήματα οικονομικής φύσεως με το πλήρωμα, αλλά και θέματα βλαβών στη μηχανή καθώς και ελλείψεις ασφαλείας στο πλοίο, ενώ παράλληλα επιβλήθηκαν ασφαλιστικά μέτρα από διάφορους δανειστές. Το πλήρωμα απολύθηκε και η φύλαξη του πλοίου ανατέθηκε στους Γεώργιο Δανιήλ και Βασίλη Παρηγόρη. Το σκάφος ήταν πλαγιοδετημένο στο εσωτερικό του λιμένα Γυθείου. Τον Ιούνιο του 1981 το σκάφος εξακολουθούσε να παραμένει στην ίδια θέση αλλά ειδοποιήθηκαν από τη λιμενική αρχή οι πλοιοκτήτες ότι το σκάφος κατέστη επικίνδυνο λόγω αποκοπής των κάβων ενώ συγχρόνως είχε πάρει κλίση προς τη δεξιά πλευρά από την εισροή υδάτων στα κύτη του. Από τη Λιμενική Αρχή ζητήθηκε η μεθόρμιση του σκάφους εκτός λιμένα σε ασφαλές αγκυροβόλιο. Όμως δεν υπήρξε ανταπόκριση εκ μέρους των πλοιοκτητών μέχρι και το Νοέμβριο (9/11/1981). Λόγω των πολύ δυσμενών καιρικών συνθηκών το σκάφος παρασύρθηκε από το αγκυροβόλιο του και απομακρύνθηκε περίπου δύο μίλια σε στίγμα, όπου και αγκυροβόλησε προσωρινά. Λίγο αργότερα, στις 23 Δεκέμβρη του 1981 παρασύρθηκε πάλι και προσάραξε αυτή τη φορά στην τωρινή του τοποθεσία, στη θέση Βαλτάκι του Λακωνικού κόλπου, 3 μίλια βορειοανατολικά του Γυθείου. Εκεί το σκάφος εγκαταλείφθηκε χωρίς να έχει επιδειχθεί ενδιαφέρον για την τύχη του. πηγή κειμένου http://room5.trivago.gr/ (C) Φωτογραφίες : Αλέξανδρος Μπουγάδης , Ιωάννης Ξύδης. ...